نکات قابل توجه برای اجاره آپارتمان مبله شیراز
مطالب
نکته ها
شیرازگردی
نکات قابل توجه برای اجاره آپارتمان مبله شیراز

اجاره آپارتمان مبله شیراز از جمله مواردی است که توجه هر گردشگر و یا توریستی را که قصد دارد برای مدت طولانی از یک ماه تا یک سال در شیراز بماند، به خود جلب می‌کند. در واقع اجاره آپارتمان مبله نه تنها تمامی امکانات ضروری را در اختیار مستاجر قرار می‌دهد، بلکه هزینه‌های گرانقیمت اسکان در هتل را از دوش مسافر برمی‌دارد. 

از سوی دیگر تجهیزات ضروری در آپارتمان، سبب می‌شود که فرد نیازی به خرید لوازم منزل و نوع چیدمان آنها نداشته باشد. البته لازم به ذکر است که هیچگونه قوانین خاصی مبنی بر تمامی تجهیزات خانه نبوده، اما انتظار می‌رود آپارتمان مبله دارای امکاناتی نظیر لوازم آشپزخانه، مبلمان، سرویس خواب و نظایر اینها باشد که مستاجر بتواند احساس مطلوب و راحتی در آن داشته باشد. 

در واقع آپارتمان مبله به معنای دارا بودن اسباب کافی و ضروری مانند سرویس گرمایشی، سرمایشی، روشنایی، اسباب اتاق نشیمن، اسباب اتاق خواب و اسباب آشپزخانه است که شرایط مساعد و مناسبی را برای مستاجر فراهم می‌کند

ویژگی‌های آپارتمان مبله شیراز


آپارتمان‌های مبله بایستی دارای ویژگی‌های اولیه نظیر پوشش و عایق بندی درب و پنجره‌ها، سرویس بهداشتی مناسب، استفاده از شیرآلات و ابزارهای سالم، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، سیستم تهویه هوا، روشنایی کافی، مبلمان راحتی، ظروف آشپزخانه، سیستم صوتی و تصویری و نظایر اینها باشد.

در صورت سلیقه صاحبخانه می‌توان اشیاء دکوری مرتبط با دکوراسیون داخلی، گلدان‌های تزیینی، آباژور و تابلوهای نقاشی را نیز به ویژگی‌های آپارتمان مبله افزود. گفتنی است که طبیعتا آنچه که در یک آپارتمان مبله مهم و ضروری است، اسباب اولیه راحت و مناسب برای ساکنینی است که تمایل به سپری کردن اوقات خود در آن دارند.

نکات قابل توجه برای اجاره آپارتمان مبله شیراز


بنابراین لوازم لوکس و لاکچری در تعریف آپارتمان مبله نمی‌گنجد، اما به جهت امکانات، از اسکان در هتل و یا مهمانخانه به طبع ارجحیت دارد

نکات قابل توجه برای اجاره آپارتمان مبله شیراز


اجاره آپارتمان مبله شیراز برای چه افرادی مناسب است؟


همانطور که از پیش بدان اشاره شد، اجاره منزل مبله در شیراز برای اشخاصی توصیه می‌شود که تمایل به اسکان بطور کوتاه مدت و یا بلند مدت در شیراز را دارند. گردشگرانی که برای سفرهای کاری، اداری و یا سفرهای توریستی به شیراز سفر کرده و درصدد اسکان در آپارتمان مبله با هزینه‌ای مقرون به صرفه هستند.

همچنین سفرهای مکرر به شیراز و صرفه جویی در هزینه اقامت باعث می‌شود که متقاضیان به اجاره آپارتمان مبله شیراز روی آورند که در این خصوص با توجه به موقعیت قرارگیری آپارتمان، دسترسی به وسایل نقلیه، دسترسی به مکان‌های فرهنگی و گردشگری، نمای آپارتمان، دکوراسیون داخلی و شرایط و امکانات آن با توجه به بودجه مستاجر فراهم می‌شود. ناگفته نماند دانشجویانی که قصد دارند

برای مدت طولانی در شیراز مستقر شوند، اجاره آپارتمان و یا اجاره سوئیت در شیراز را می‌توانند با قیمتی مناسب و با صرفه تهیه کرده و بدین ترتیب خانواده‌ها و اقوام نیز به راحتی از فرزندان خود دیدن کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم اجاره آپارتمان مبله و اجاره سوئیت در شیراز، دسترسی آسان به خطوط سرویس‌های نقلیه شهری، مراکز خرید و دیگر امکانات شهری است. همچنین اغلب آپارتمان‌های مبله و سوئیت‌ها به اینترنت دسترسی داشته و فرد می‌تواند به راحتی از اینگونه خدمات نیز استفاده کند

تفاوت آپارتمان مبله شیراز و اقامت در هتل


عدم اطلاع کافی از شرایط اجاره آپارتمان مبله شیراز باعث می‌شود که افراد فقط به رزرو اتاق  در هتل‌ها توجه داشته باشند. در صورتی‌که هزینه رزرو اتاق در هتل برای هر شب به نسبت اجاره آپارتمان بسیار گرانقیمت بوده و علاوه بر آن فرد از اختیارات کمتری در هتل بهره‌مند است.

با اجاره آپارتمان مبله، فرد قادر خواهد بود برای مدت مقرر شده در قرارداد به راحتی از امکانات آپارتمان بهره‌مند شود. علاوه بر آن امکان پخت و پز، شستشوی لباس در منزل مسکونی امکان‌پذیر است اما در هتل این چنین اختیاراتی به فرد داده نشده و بایستی از غذاهای آماده و یا غذاهای رستوران استفاده کرد.

به همین علت اسکان و اجاره آپارتمان به نسبت اقامت در هتل کاملا به صرفه بوده و فرد می‌تواند احساسی مشابه با منزل خود را داشته باشد. از دیگر تفاوت‌های اجاره آپارتمان مبله و اجاره اتاق در هتل آن است که برای رزرو اتاق بایستی به ازای تعداد افراد، اتاق با تعداد تخت‌های مشخص رزرو کرد اما برای اجاره آپارتمان یک خانواده سه الی چهار نفره می‌توانند به راحتی از یک واحد مسکونی بهره‌مند شوند.

بدین ترتیب رزرو اتاق در هتل بر مبنای تخت و کرایه آپارتمان بر حسب یک واحد مسکونی محاسبه می‌شود. از دیگر اختیاراتی که می‌توان با اجاره آپارتمان مبله شیراز داشت، آن است که مستاجر می‌تواند به راحتی از مهمانان و دوستان خود در واحد مسکونی پذیرایی کرده و حتی اقوام خود را برای شام و یا ناهار دعوت نماید، اما کرایه اتاق در هتل چنین امکاناتی را در اختیار شخص قرار نداده و محدودیت‌هایی را با خود به همراه دارد.

نکات قابل توجه برای اجاره آپارتمان مبله شیراز


چگونگی اجاره آپارتمان مبله در شیراز


قبل از آنکه خانه‌ای را اجاره نمایید، بایستی انتظارات خود را از انتخاب منزل مسکونی مشخص نمایید. اینکه منزل انتخابی با توجه به بودجه معین شده، دارای چه نوع امکاناتی باشد. همچنین موقعیت مکانی آپارتمان را بایستی در نظر داشته باشید.

بدین ترتیب با مراجعه به املاک مشاوره می‌توانید تصویر مشخصی از انتظارات خود را به دفتر املاک ارائه دهید تا بدینگونه مشاورین املاک گزینه‌های مناسبی را در اختیارتان قرار داده و با توجه به انتظارات و سطح بودجه تعیین شده، به معرفی آپارتمان‌های مبله و توضیح شرایط و امکانات آن  بپردازند

نقش بودجه در اجاره آپارتمان مبله شیراز


هزینه اجاره آپارتمان بر حسب موقعیت قرارگیری آپارتمان، دسترسی به خدمات شهری مانند فروشگاه، وسایل نقلیه، مراکز بهداشتی، موقعیت منطقه، متراژ، طبقه، امکانات ساختمان مانند آسانسور، پارکینگ، حیاط، لابی، امکانات کیفی درون واحد و نظایر اینها بررسی می‌شود.

ناگفته نماند که از آنجایی که شیراز مملو از آثار فرهنگی و تاریخی است، دسترسی به اینگونه اماکن و فاصله آن تا موقعیت قرارگیری آپارتمان مسکونی از دیگر عواملی است که در نرخ کرایه آپارتمان مبله بی‌تاثیر نیست. 

معمولا گردشگران و توریست‌های علاقمند به مراکز فرهنگی در صدد آن هستند که آپارتمان انتخابی شان نزدیک یکی از اماکن فرهنگی و تاریخی قرار گرفته باشد و در نتیجه با توجه به شرایط محیطی منطقه بودجه‌ی متناسب با کرایه آپارتمان در این نواحی اندکی متفاوت خواهد بود